Cart Is Empty

    سبد خرید شما خالی است.



آشنایی با مراحل تبدیل پایان نامه به کتاب | انتشارات سنجش و دانش | ۰۲۱۶۶۹۵۷۸۴۷

نویسنده : سنجش و دانش 1398/03/19 تعداد نظرات : ۰
آشنایی با مراحل تبدیل پایان نامه به کتاب

احتمالا خیلی از افراد علاقه مند به داشتن کتابی هستند که خودشان تالیف یا ترجمه کرده باشند.این کتاب می تواند از نظر محتوا و مفهوم  مورد استقبال عموم مردم و یا اگر محتوای کتاب تخصصی (تبدیل پایان نامه به کتاب) باشد مورد استقبال قشر خاصی از مردم قرار گیرد.

البته که در مورد دانشجویان مخصوصا داوطلبان آزمون دکتری داشتن حداقل یک عنوان کتاب بسیار در تقویت رزومه جهت مصاحبه تاثیرگذار خواهد بود.

 

در کل تبدیل پایان نامه به کتاب, چاپ کتاب شامل مراحلی است که در این مقاله به شرح هر یک از این مراحل خواهیم پرداخت.

 

آماده کردن محتوای کتاب:

در این مرحله مترجم و یا مولف کتاب باید محتوای کتاب خود را آماده و به صورت فایل تایپ شده در اختیار ناشر بگذارد,که بهتر است قبل از ارائه به ناشر توسط خود صاحب اثر ویرایش های لازم صورت گرفته تا در ادامه ی روند کار از اتلاف وقت جلوگیری شود.

 

بررسی اولیه کتاب:

در این مرحله محتوا جهت نداشتن غلط املایی,صفحه آرایی,… بررسی و ویراستاری صورت می گیرد تا برای نهایی شدن فایل کتاب آماده شود. دقت داشته باشید که در این مرحله باید تمامی ایرادات فنی و نگارشی برطرف شود.

 

دریافت شابک کتاب:

شابک که به اختصار ISBN نام گذاری شده است مخفف (International Standard Book Number) به معنی شماره استاندارد بین المللی کتاب است.  این کد ۱۰,۱۳ رقمی برای هر کتاب منحصر به همان کتاب است که حتی با چاپ مجدد هم تغییری نخواهد کرد.

در این مرحله ناشر شابک مورد نظر را بعد از اخذ از خانه کتاب به کتاب مورد نظر تخصیص داده و بعد از تکمیل فرم مربوطه مجدد به خانه کتاب ارسال می شود.

 

دریافت فیپا:

فهرست نویسی قبل از انتشار یا همان فیپا عبارت است از فهرست نویسی توصیفی و تحلیلی کتاب پیش از انتشار و درج آن در صفحه حقوقی یا صفحه شناسنامه ی همان کتاب.برای اخذ فیپا, کتاب که شامل پرینت کتاب,شابک و فایل کتاب(در قالب سی دی) , فرم تکمیل شده درخواست فیپا به کتابخانه ملی ارسال می شود و پس از ۷ الی ۱۰ روز کاری آماده می شود.

 

دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

برای اخذ مجوز ,فایل کتاب در قالب سی دی,پرینت کتاب,فیپا,شابک و طرح جلد(رنگی) به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال می شود.

معمولا زمان بررسی و صدور مجوز کتاب بسته به موضوع کتاب خواهد داشت به طور مثال کتاب های دانشگاهی و علمی تخصصی کمترین زمان و کتاب هایی با موضوعاتی از قبیل شعر و داستان و موارد خاص زمان بیشتری صرف بررسی و صدور مجوز خواهد شد.

 

چاپ:

پس از اتمام مراحل ذکر شده کتاب آماده برای چاپ می شود که معمولا به دو صورت دیجیتالی برای تیراژهای پایین و افست برای تیراژهای بالا صورت می گیرد.در نهایت بعد از چاپ, کتاب آماده ی صحافی شده که به سرعت انجام می گیرد.


تبدیل پایان نامه به کتاب در انتشارات سنجش و دانش

 

انتشارات سنجش و دانش با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره پروانه ۸۷۱۸  با بیش از ۱۳ سال سابقه  آمادگی لازم جهت انجام فرآیند تبدیل پایان نامه به کتاب و اخذ تمامی مجوزات لازم در کمترین زمان و با هزینه ای به مراتب پایین تر از سایر موسسات را دارد.

برای مشاهده ی کتاب های چاپ شده در انتشارات سنجش و دانش کلیک کنید.

درباره نویسنده

دیدگاه ها