Cart Is Empty

    سبد خرید شما خالی است.



نکات کلیدی و مهم برای داوطلبان آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه | منابع آزمون وکالت ۹۸

نویسنده : سنجش و دانش 1398/07/07 تعداد نظرات : ۰
نکات کلیدی و مهم برای داوطلبان آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

به گزارش پایگاه خبری اختبار رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه روز پنجشنبه ۴ مهر در ارتباط زنده ویدئویی (لایو) در حساب اینستاگرام خود به برخی پرسش‌ها درباره آزمون این مرکز که در سال جاری برگزار می‌شود پاسخ داد.

۱-هنگام اخذ پروانه وکالت داوطلبان باید واجد شرایط بوده و دارای مدرک تحصیلی باشند. حداکثر تا پایان شهریور ۹۹ باید داوطلبان مدرک تحصیلی خود را ارائه بدهند وگرنه وضعیتشان کأن‌لم‌یکن خواهد بود.

۲- داوطلبان دارای مدارک تحصیلی لیسانس حقوق، لیسانس فقه و مبانی حقوق و یا معادل حوزوی لیسانس فقه و حقوق، کارشناسی ناپیوسته حقوق و حقوق ثبت به شرطی که مورد تأیید وزارت علام باشد می‌توانند پروانه وکالت دریافت کنند.

۳-مطابق تفاهم‌نامه‌ای میان مرکز وکلا و ستاد کل نیروهای مسلح مقرر گردید داوطلبانی که پایان خدمت ندارند اگر در آزمون شرکت نمایند و رتبه بالایی کسب نمایند با توجه به ظرفیت اعلامی ستاد کل نیروهای مسلح توافق شده است این داوطلبان به‌عنوان کارشناس حقوقی در نیروهای مسلح مشغول خدمت سربازی شوند و به‌شرط انجام سایر تکالیف کارآموزی وکالت در حین خدمت سربازی پس از پایان مدت خدمت، پروانه وکالت دریافت خواهند کرد.

۴-آزمون ملی است و رقابت بین شرکت‌کنندگان کل کشور است تا به‌طور عادلانه سطح علمی داوطلبان مشخص شود.

۵-ظرفیت حوزه‌ها موضوعیتی ندارد و تفاوتی ندارد در چه حوزه‌ای ثبت‌نام آزمون انجام شود و همین‌طور محل برگزاری آزمون هیچ ارتباطی با محل صدور پروانه وکالت ندارد.

۶-اولویت با داوطلبان بومی حوزه‌های قضایی است اما افراد غیربومی هم می‌توانند هر حوزه‌ای را که علاقه دارند انتخاب کنند.

۷-سهمیه ویژه‌ای برای داوطلبان بومی هر حوزه قضایی در نظر گرفته شده است.

۸-احتمالاً ظریب همه دروس ۲ خواهد بود به غیر از درس حقوق ثبت که ضریب ۱ خواهد داشت. تعداد سؤالات برای هر درس احتمالاً ۲۰ عدد خواهد بود به غیر از درس حقوق ثبت که ۱۰ سؤال خواهد داشت.

۹-برای درس متون فقه در آزمون، منبع مشخص است و کتابی در دست چاپ است که منبع اصلی، کامل و مورد تأیید مرکز می‌باشد و طی هفته‌های آینده از طریق سایت مرکز در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

۱۰-طی هفته‌های آتی کلیه منابع آزمون از طریق نرم‌افزاری که به همین منظور ایجاد شده به‌طور کاملاً رایگان در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

۱۱-با توجه به اینکه نوع آزمون، سنجش صلاحیت علمی است برای هر سؤال زمانی بیش از یک دقیقه در نظر گرفته خواهد شد.

۱۲-سهمیه ایثارگران برای آزمون کاملاً طبق قانون جامع حمایت از ایثارگران خواهد بود و با توجه به ارائه گواهی از ستاد کل نیروهای مسلح، سهمیه ایثارگری برای واطلبان دارای این نوع سهمیه اعمال خواهد شد.

منابع آزمون وکالت سنجش و دانش

درباره نویسنده

دیدگاه ها