Cart Is Empty

    سبد خرید شما خالی است.



توصیه های مهم به داوطلبان کنکور دکتری ۹۹ | منابع کنکور دکتری | سنجش و دانش

نویسنده : سنجش و دانش 1399/02/09 تعداد نظرات : ۱۰ دیدگاه
توصیه های مهم به داوطلبان کنکور دکتری ۹۹

دقیقا یک ماه به کنکور دکتری ۹۹ زمان باقی مانده است و داوطلبان در این بازه ی زمانی  به ۳ دسته تقسیم می شوند:

 

دسته اول کسانی هستند  که تا به حال خیلی خوب مطالعه ی  دروس رو انجام دادند و در کل از شرایط خود رضایت کامل دارند.

دسته دوم، داوطلبانی که تا به الان تلاش خود را کرده اند ولی نه در حد عالی و در حال حاضر خیلی از سطح خود راضی نیستند.

 

اما دسته آخر شامل داوطلبانی است که تازه و در این برهه ی زمانی متوجه شرایط و وضعیت نامناسب مطالعاتی خود شدند و با حجمی از مطالب تلنبار شده مواجه اند و اصلا با وضعیت امروز خود کنار نمی آیند.

 

موارد و توصیه های این نوشتار جدای از اینکه شما داوطلب عزیز درکدام یک از دسته بندی های ذکر شده قرار می گیرید می تواند برای شما بسیار مفید و راه گشا باشد.

توصیه  اول: زمان=طلا

قطعا به این مورد ایمان و اطمینان کامل داشته باشید که هر روزی که در ماه پایانی سپری می کنید ، چندین برابر روز های عادی برای شما مفید و به شدت تاثیرگذار محسوب می شود ، بنابراین  حتی نسبت به گذراندن غیر مفید ساعات خود در این روزهای مهم سهل انگاری نکنید.

توصیه  دوم: عجله ممنوع

حتی اگر در دسته سوم قرار دارید و تا به حال از سطح مطالعاتی خود راضی نبودید. به جای مطالعه ی سریع و بی ثبات سعی در استفاده ی بهینه از مطالعه مطالب انتخابی داشته باشید و این مورد مهم  را همیشه به خاطر بسپرید که خواندن و درک دقیق ۳ مبحث به مراتب نتیجه بهتری از مطالعه ی سطحی و سریع ۱۰ مبحث برای شما به همراه خواهد داشت.

توصیه سوم: مطالعه ی هوشمندانه

قطعا در روزهای پایانی مطالعه ی هدفمند و هوشمندانه بیشتر ازهر زمان دیگری به برای شما مفید خواهد بود ، (به خصوص برای داوطلبان دسته ی دوم و سوم )  بنابراین حتما با ذکاوت تمام ، به شناسایی نقاط قوت خود بپردازید و بطور دقیق مشخص کنید که توانایی پاسخگویی به چه سوالاتی را دارید و در روز آزمون دقیقا به دنبال همان سوالات بگردید.

توصیه چهارم: شرکت در آزمون های آزمایشی

با هر سطح علمی و هر میزان رضایت از وضعیت خودتان ، حتما در آزمون های آزمایشی شرکت کنید. و تلاش کنید هوشمندانه آزمون دادن را تمرین کنید تا اجاره ندهید هیچ سوالی که سواد پاسخگویی به آن را دارید از دستتان برود.

توصیه پنجم: حداقل کنکورهای ۷ سال گذشته را پاسخ دهید و به خوبی تحلیل کنید.

بدون شک  شبیه ترین سوالات به کنکور دکتری۹۹،سوالات استاندارد کنکورهای سال های اخیر خواهد بود،  در نتیجه منطقی ترین انتخاب در این روزهای پایانی ،مرور هدفمند آزمون ها است که به راحتی در اختیار شما قراردارد.

توصیه پایانی

دوستان به هیچ عنوان به افکار مزاحم اجازه ندهید کنترل شما را در اختیار بگیرند، احساس آشفتگی ، احساس فراموشی مطالب ، احساس پشیمانی از فرصت های از دست رفته ، ترس از اتفاقات و اما و اگرهایی که به ذهن هر کسی ممکن است خطور کند و …. احساسات رایجی است که در این برهه به سراغ اکثر داوطلبان می آید،  بنابراین به جای توجه به این افکار و احساسات منفی با توکل به خدا و محکم قدم های تاثیر گذار پایانی را به سوی موفقیت بردارید.

 

موفق و پیروز باشید

کانون مشاوران سنجش و دانش

درباره نویسنده

دیدگاه ها

  • سید حسن
    • سنجش و دانش
  • فرزانه
    • سنجش و دانش
  • سحرفرهنگی
    • سنجش و دانش
  • الهام
  • سامان