Cart Is Empty

    سبد خرید شما خالی است.



اطلاعیه سازمان سنجش | جداول رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون دکتری (Ph.D) سال ۹۹

نویسنده : سنجش و دانش 1398/05/07 تعداد نظرات : ۰
اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص جداول رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون ورودی دوره‌های دکتری (Ph.D) سال ۹۹

بدین­وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان ثبت­ نام و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۹ می‌رساند، پذیرش دانشجو در سال ۱۳۹۹ براساس قانون “سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی” مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی و آیین­ نامه اجرایی مربوطه و مصوبات “شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی” به ­شرح ذیل انجام خواهد شد.

لذا ضرورت دارد متقاضیان ورود به دوره دکتری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های مصوب دفتر گسترش آموزش عالی در آزمون ورودی دوره‌های دکتری (Ph.D) ثبت‌ نام و شرکت نمایند.

لازم به ذکر است پذیرش براساس قانون مذکور و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش آزمون مذکور (که در زمان ثبت­ نام متعاقباً توسط این سازمان منتشر می‌شود)، صورت خواهد گرفت.

براساس قانون فوق، سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری (Ph.D) بر حسب هر یک از شیوه‌های «آموزشی ـ پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح زیر انجام می‌شود:

۱-دکتری آموزشی ـ پژوهشی:سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری آموزشی ـ پژوهشی براساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

۱-۱-آزمون متمرکز (۵۰ درصد)

۱-۲-سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد)

۱-۳-مصاحبه علمی و سنجش عملی (۳۰ درصد)

۲- دکتری پژوهش محور:سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور براساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

۱-۲- آزمون متمرکز (۳۰ درصد)

۲-۲- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد)

۲-۳- مصاحبه علمی و بخش عملی (۳۰ درصد)

۲-۴- تهیه طرحواره (۲۰ درصد)

اجرای مرحله اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

۳- براساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D)  سال ۹۹ به شرح زیر خواهد بود:

۳-۱- آزمون زبان با ضریب (۱)

۳-۲- آزمون استعداد تحصیلی با ضریب (۱)

۳-۳- آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی­ارشد با ضریب (۴)

سنجش و پذیرش برای تمام دوره‌ها شامل: روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پژوهش ­محور، پردیس‌های خودگردان، پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی براساس قانون فوق صورت خواهد گرفت.

۴- سایر شرایط و ضوابط

۴-۱- تمامی دانشجویان و فارغ ­التحصیلان مقطع کارشناسی­ ارشد و دکتری حرفه‌ای می‌توانند درصورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی که در دفترچه راهنما درج خواهد شد، در این آزمون ورودی ثبت‌نام و شرکت نمایند.

 

۴-۲- دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی ­ارشد درصورتی که مشمول آئین­ نامه شماره ۲/۷۷۶۳۳ مورخ ۲۸ مرداد ۹۲ که توسط معاون آموزشی وزارت متبوع ابلاغ شده باشند, می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

 

۴-۳- مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی می‌توانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا سی و یکم شهریور ماه همان سال (سال ۱۳۹۹) فارغ ­التحصیل شوند.

 

۴-۴- پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) روزانه سال ۱۳۹۸ چه در دانشگاه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند اجازه شرکت در آزمون سال ۱۳۹۹ را نداشته و یک سال محروم از آزمون خواهند شد.

 

۴-۵- سایر شرایط و ضوابط در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دکتری نیمه ­متمرکز سال ۱۳۹۹ درج خواهد شد.

 دریافت فایل جدول رشته‌های امتحانی دکتری ۱۳۹۹ فرمت PDF

 

منابع آزمون دکتری ۹۹ سنجش و دانش

درباره نویسنده

دیدگاه ها