Cart Is Empty

    سبد خرید شما خالی است.



زمان اعلام تقویم جدید آزمون‌های ملی به ستاد کرونا | کارشناسی | کارشناسی ارشد | دکتری

نویسنده : سنجش و دانش 1399/02/12 تعداد نظرات : ۰
زمان اعلام تقویم جدید آزمون‌های ملی به ستاد کرونا

دکتر علی‌اکبر حق‌دوست در گفتگو با خبرنگار مهر درباره احتمال تعویق آزمون‌های سراسری در کشور به دلیل شیوع کروناویروس گفت:

قرار است اول هفته آینده جلسه‌ای با حضور مدیران مربوطه وزارتخانه‌های بهداشت، علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر تهیه یک تقویم جدید برای آزمون‌های کشوری برگزار شود.

 

وی افزود: پس از تهیه تقویم جدید آزمون‌ها این تقویم به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه می‌شود و ستاد در نهایت پیشنهاد آزمون‌ها را بررسی می‌کند.

 

معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: معمولاً ستاد ملی مقابله با کرونا زمان‌های پیشنهادی را بررسی می‌کند و در صورتی که مغایرتی با سایر موضوعات نداشته باشد آن را نهایی می‌کند.

 

حق‌دوست درباره احتمال تعویق کنکور سراسری ۹۹ نیز یادآور شد: مصوبه قبلی ستاد ملی مقابله با کرونا این بود که کنکور سراسری حداقل باید ۲۰ روز پس از امتحانات نهایی برگزار شود.

 

همچنان این مصوبه برقرار است. هر زمان، تقویم نهایی امتحانات دوره متوسطه از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام شود کنکور ۲۰ روز پس از آن برگزار می‌شود.

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۹۹ گفت: بسیاری در مورد برگزاری کنکور در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری سوال داشتند اما امروز و فردا با همکارانمان برآورد می‌کنیم که در درست‌ترین زمان که کمترین آسیب را به فرزندان ایران وارد کند، برگزار کنیم.

 

گرچه ممکن است تاخیر در برگزاری کنکور، باعث ایجاد اضطراب شود اما تاخیر را اگر به قیمت تامین سلامتی آیندگان کشور باشد را با جان و دل می‌پذیریم.

 

سنجش و دانش جامع ترین مرکز آموزش کشور

درباره نویسنده

دیدگاه ها